Pages

Saturday, October 26, 2013

Sinar Senja

Laluan PLUS arah utara



Akhirnya matahari masuk ke peraduan


14 comments:

  1. senja nan merah...:)
    time sunset & sunrise sgt2 cantik snap gambar alam ,kan...sayangnya waktu kita kebanyakan kita berada dalam rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sungguh cantik.....kalau tunggu matahari bangun, mak2 kita tak marah, tapi kalau tunggu matahari nak masuk tidur, mesti riuh suruh masuk rumah....hihihi...senja la katakan.
      ini ketika on the road, klik klik dari sebalik cermin je le lagipun ada rintik hujan.

      Delete
  2. cantiknya....
    tak takut hantu ke jalan waktu senja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantu yg sebeno kalau dibaca ayat quran lari le dia...
      ni yg dok takut hantu kepala hitam zaman la ni
      jampi serapah siam ka
      serapah jawa ka
      dok kebai ...tak makan saman

      Delete
  3. Assalammualaikum dik.

    ..dan senja pun menampilkan diri
    menyuarakan emosi alam
    lalu terlukis pelbagai warna
    warna tenang menenangkan
    warna cemas mencemaskan.
    Hadirnya malam
    warna hitam menyimbah pandang
    disudut hati menyimpan tanya
    apa kah hari esok matahari kan terbit lagi
    mencalitkan warna subuh yang lembut
    kemudiannya siang membawa kita menikmati makna hidup.

    ( Terimakasih dik..gambar warna warna senja ini cantik dan menenangkan)...lalu lahirlah puisi itu.hahaha jom puisi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam kak puteri,
      ws suka matahari, masa naik atau masa nak masuk ufuk barat cantik sangat.
      layan juga puisi...hihihi

      Saat mentari terbangun
      embun masih di pucuk daun
      melangkah kemas mencari rezeki yang merimbun..

      Tika mentari ingin beradu
      embun sudah lama kontang di perdu
      melangkah longlai pulang dalam letih dan lesu..

      namun,
      matahari selalu meyakinkan, bahawa setiap malam
      yang gelita dan panjang
      pasti tersimpan sisi terang di hujungnya..
      ........<<<< >>>>

      Delete
    2. wow puitisnya...indah, seindah warna warna..

      Delete
    3. terima kasih wahai kakanda puteri purnama

      Delete
  4. assalam... pelbagai warna alam yang menawan..bertuah betul dapat merakam detik ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. WasSalam k.mar,
      sy sempat rakam warna warni alam indah ini ketika otw ke seberang sempadan petang semalam.

      Delete
  5. Salam.
    Cantiknya! insyallah akan ke utara bulan 12 ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WasSalam mama,
      Datanglah ke utara nanti, tapi mama tengok keadaan cuaca, macam sekarang ni hujan je,
      banjir.

      Delete