Pages

Wednesday, October 09, 2013

Bercanda di Bakau Kuala Sepetang

Kembali ke tanah air meneruskan aktiviti bercanda dengan alam menerusi lensa.
Jeti
Boleh bersantai sambil memancing








Kalau nak merasai kesunyian malam tinggal di hutan bakau
banyak chalet disediakan di sini.

Tinggal memilih yang mana satu..

Hargailah alam yang dipinjamkan Allah untuk kita ini.
Wassalam.

12 comments:

  1. I just love jetty. Memang suka tak tau kenapa. Actually I tgh ader plan nak buat entry on jetty2 yg pernah I lawat :)
    The chalets looked very inviting. Tapi malam2 tak seram ker :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suatu ketika saya takut sangat bila ke jeti sebab masa sekolah rendah dulu pernah terjatuh di jeti dan hampir lemas..
      tapi sekarang ni dah ok sikit...berani2 takut...
      ..kalau sorang2 kat chalet tu.....mungkin tidak...mana taukan kot disapa 'sesuatu'....emmm

      Delete
  2. Di tempat kami ada juga kawasan seperti ini. Ada jeti dan bakau. Ada ikan dan perahu untuk menyusuri sungai.Datanglah ke Jambatan Semeling berhampiran Sungai Petani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih....pernah ke situ masa otw ke UiTM Merbuk tapi sekejap je, tak sempat nak bercanda dengan alam situ.
      Insyaallah akan ke sana lagi.

      Delete
  3. pernah pi sekali..lps pekena mi banjir udang,membakar lemak kat hutan tu hehe...tp tak berani nak bermalam di chalet2 dlm hutan tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam saya masuk situ dulu baru ke gerai mi udang. Dulu makan rasa ok juga, tapi semlm tu rasa ada yang kurang la, nampak ok, udangnya besar sungguh, tapi bila makan, kuahnya pun dah suam2 kuku, mi sejuk sangat.
      Aduh...potong selera makan.

      Delete
  4. Kenapa tak ke tempat kilang arang sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah petang, lain kali memang target nak ke kilang arang.

      Delete
  5. Assalammualaikum dik.
    semua gambar sangat cantik tapi gambar no.4 ada pembahagian cahaya, teknik kemera ke atau ori?

    'Melihat gambar ni,teringat sebuah cerita sedih, seorang nenek setiap kali senja berlabu dia akan turun ke pelantar jeti, sambil melihat ke muka kuala, lepas beberapa minit dia akan balik, bila ditanya dia akan kata "saja nak tengok kalau kalau bapa Murad dah sampai.Tak sampai sampai lagi dia." dengan nada separuh berbisik..ada masa dia akan membakar obor sabut utk.menyenangkan bapak Murad nampak jeti dari jauh..katanya. Menurut cerita arwah ayah saya, sebenarnya suami nenek tu, tak pulang selepas turun ke laut, imam kampung istiharkan dia meninggal, meski mayatnya tak dijumpai, almaklum zaman awal 70an, bukannya ada kemudahan bantuan rondaan macam sekarang.

    Mengimbau cerita ini masih ada airmata sebak ingin menitis..

    ReplyDelete
  6. Waalaikummussalam kak puetri,

    gambar no 4 tu sengaja edit begitu, nak cuba nampakkan biasan cahaya tapi tak menjadi.

    Kisah sedih kan...harapan tetap disandarkan walaupun cuma sekelumit...Rahsia yang hanya Allah saja yang tahu.
    Semoga ianya menjadi teladan dan ingatan buat kita semua dan generasi berikutnya.

    ReplyDelete
  7. lama dulu ke sini... kami beli ketam yang ditangkap secara manual dpd org kampong K Sepetang... diaorang guna sarung tangan... puas makan ketam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tentu manis rasa ketam yang baru naik. Hari tu tak de pulak tangkapan. Sy singgah dah petang sangat, kelam kabut takut tak sempat magrib kat masjid simpang tu. Lain kali nak pegi kawasan kilang arang

      Delete