Pages

Saturday, March 22, 2014

Kesal

Rasa geram ni minggu lepas lagi dah tulis tapi masuk draf 
dulu, maklumlah tengah marah nanti macam-macam pulak 
yang tercatatnya…bila dah ok ni edit sikit dan 
baru boleh publish…dah sejuk kata orang.

Al kisahnya...8 Mac saya dapat mesej,  bil  hp yang 
berjumlah sekiannya...
Kalut sana sini saya terlupa, 12 Mac  dah malam, baru teringat, 
jadinya terus le buat bayaran secara atas talian. 
Entah di mana silapnya, tup tup 18 Mac, saya tak boleh 
buat panggilan ...dah kena blok...adussss..jem jadinya.
Nasib baik ada back-up, line prepaid celcom dengan si comel 
Nokia C3 ni. Setia sungguh dia, lama sangat dah, 
banyak sungguh jasanya pada saya.

Geram jugak.  Dah 6 hari buat bayaran takkan tak updated lagi.
Petangnya balik kerja terus capai telefon rumah.
"Mengikut rekod kami, cik belum buat sebarang bayaran hingga saat ini"
Angin la saya...
"Boleh beri no rujukan bayaran, saya akan buat laporan"
"Saya rasa dirugikan kalau gini"
"Begini cik, dalam sistem memang kami tidak terima bayaran, 
apa pun saya akan sambungkan line cik sejam dari sekarang..."

Esoknya...

Kalau la saya tak call untuk complain...????


9 comments:

  1. Assalammualaikum dik,
    akhirnya hp nokia yg.comel2 tu juga lah yg.banyak membantukan..hihihi akak pun guna nokia comel tu lagi bagus dan mudah dicapai,bil pun ikut suka kita, nak pakai banyak bayar banyak.Ok.jaga kesihatan. Geram jangan engkau geram, geram bermacam ragam..teringat lagu BDB ni..jom nyanyi2..hihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam kak puteri,
      Rindu dgn catatan kak puteri, tp faham dgn kesibukan kak puteri yg semakin dekat akan menerima menantu..
      Guna smart phone dgn pospaid utk memudahkan urusan waktu di luar tp kdg2 beginilah...sabar la tee, dugaan kecil tu..(pujuk diri..)
      Terima kasih kak puteri sb selalu mendoakan yg terbaik utk pt, semoga kak puteri sekeluarga sentiass dlm keberkahan Yang Maha Esa.

      Delete
  2. dah lama stop guna bil, malas nak pening2 kepala dengan kerenah macam ni.. la ni guna prepaid je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ni pt pun guna prepaid tp sejak selalu kena ke sana sini, tukar ke pospaid....kena byk sabar ni...

      Delete
  3. Iklan dan promosi syarikat tak sama dgn realiti

    ReplyDelete
  4. dari awal smpi la guna prepaid jer... takde masalah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dugaan...kadang-kadang kita manusia ni cepat melatah...
      satu pengajaran untuk diri sendiri

      Delete
  5. Tak pe..cik t kan ada 2 lagi back up prepaid, satu kena blog tak de makna pun kan...
    jangan marah ...nanti kena jual kat siam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....urusan kerja yang kena blog, tu yg sangat ada makna...
      alaalll kalau takat juai kat siam, sehari 4 kali boleh bolos balik...
      semua pintu sempadan dah lalu, laluan tikus pun dah cekap...hahaha (cakap besar ni...tak baik la T...Astagfirullah)

      Delete