Pages

Thursday, July 18, 2013

Epal Cameron

Epal ini ditanam di Stesen Mardi Cameron Highland.
 Waktu ke sana baru-baru ini, buahnya hanya tinggal 2-3 biji. Baru selesai musim tuaiannya. Tak kisahlah apa yang ada ini memadai untuk kenangan. Lain kali boleh datang lagi.


8 comments:

  1. As salam kak t,

    Epal granny smith yg ditanam mardi ni ada dlm posting blog saya dua atau tiga thn lps. Masa saya masuk yg ptama buahnya tak lebat. Kunjungan kali kedua, epal hijau berbuah lebat. Tapi kita blh tgk dari jauh. Nk pegang pun tak sampai. Buah pear ada tak masa kak t masuk dlm mardi tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. WasSalam Adry,
      Masa tu pear langsung tak de. Pokok pun macam kurang segar. Tak de mana-mana pegawai yang boleh minta keterangan. Yag lucunya, tengah kusyuk meneropong, tak semena-mena hujan turun kebat sangat, kelam kabut sorok kamera dlm sweater. Hujan yang dtg langsung tak de warning....

      Delete
    2. Kebun pear tu kita blh masuk dn blh tgk dari dkt. Sentuh buah pn blh. Masa saya masuk, pear sdg berbunga dan berputik. Ada juga yg dh besar.

      Di CH biasanya hujan turun tanpa warning. Tau2 dh mencurah dgn lbt atau renyai2.

      Delete
    3. tu la lebat sungguh tapi kejap je turunnya.......nasib baik sempat menyelamatkan teropong...

      Delete
  2. Persembahan foto yang menarik dan unik. Saya berminat dengan fotografi tetapi tidak bersungguh-sungguh. Peralatan juga tidak secanggih anda. Tahniah kerana persembahan yang menarik ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana sering singgah di blog sy.
      Sy pun bukannya pandai, try and error je. Ada waktu-waktunya memang menjadi, tapi bila emosi tak stabil, hasilnya pun kurang cantik. Sy ambil masa yang lama untuk cuba memaksimakan koleksi, sampai sekarangpun belum lengkap, tapi ALHAMDULILLAH sekadar yang kita ada ini.

      Delete
  3. Dapat ambil gambar yang inipun dah memadai. Saya pergi sana tapi tak pernah ke Stesen Mardi ni pun. Kalau ada gambar buah pear tambah bestkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada rezeki nanti pegi lagi ke sana. Lagipun tak le jauh sgt...drive 2 jam lebih dah sampai..

      Delete