Pages

Wednesday, July 10, 2013

Aksi Bulat

Bulat, kucing kesayangan adik dan mak. Bulat suka makan ikan mentah yang dibuang kepala. Kalau tak buang kepala, ikan tu akan dilambung-lambung, kemudian ditinggalkan.

Bulat seolah-olah faham apa yang dicakap padanya.
Tapi kenakalan semula jadi seekor kucing tetap terserlah.

9 comments:

  1. As salam kak t,

    Hehe...kenapa la nama kucing ni bulat. Dia tak sebulat manapun..Bult suka makan ikan mentah ye. Ada kucing yang hanya makan ikan rebus saja, ikan mentah tak mau pulak. Bulat tak suka ikan yang ada kepala tu mungkin dia tak sampai tengok mata ikan tu kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami pun heran dari kecil bulat tak suka ikan yang ada kepala. Mungkin juga dia tak tergamak tengok mata ikan...Masa kecil dia nampak bulat je, kaki pendek, tapi dah besar ni nakal je, lompat tak henti-henti, tapi kalau pesan jangan ke mana-mana jaga rumah, memang tidur depan pintu sampai kita balik. Itu yang mak dan adik sayang sangat.

      Delete
  2. Selamat menyambut bulan Ramadhan al Mubarak kak ti. Semoga kita semua mendapat keberkatan di dalam bulan yang mulia ini. Selamat menjalani ibadah puasa ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak t pun nak ucapkan selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak. Moga kita semua memperoleh keberkatan dan segala ibadah diterimaNYA. AMIN

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Maaf, terpaksa delete comment pertama sebab ada salah ejaan.
    Sebenarnya saya comment tentang si Bulat...comel, nakal dan pandai. Gambar-gambar dia pun saya suka, terang dan nampak hidup!. tetapi saya tak suka kucing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau balik kampung saya suka juga usik-usik Si Bulat ni, setapak jalan, setapak dia ikut, kalau kita marah, merajuk lari ke bawah kusyen. Saya tak boleh rapat sangat dengan kucing sebab saya ada asma.

      Delete
  5. Ada-ada je Bulat ni. Pandai pulak plan nak tangkap rama-rama dengan burung tu, tapi mesti tak dapat, nampak muka kecewa je...hihihi Bulat Bulat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semangat nak tangkap burung, tapi burung tu macam mengacah dia, hinggap kejap kat tiang tu, bila Bulat datang terbongkok-bongkok, burung terbang, Bulat patah balik, burung tu datang lagi melayang-layang kat kepala Bulat. Apa lagi melompat la, panjat turun panjat turun sampai penat. Dengan rama-rama pun sama, elok nak terkam, rama-rama terbang. Masa tu Bulat lompat nak tangkap tapi tak sempat rakam gambar, cepat sangat.

      Delete